Sunday, November 7, 2010

Nik Aziz Ragu Kemenangan BN Setelah Terima Bisikan Syaitan

Walaupun dia digelarkan sebagai seorang tok guru dan juga ulamak tetapi dia tergolong dalam golongan manusia yang tidak boleh menerima ketetapan Qada dan Qadar.

Lihat kenyataan dia dalam keratan akhbar diatas. Dia tidak dapat menerima kekalahan Pas dengan hati yang terbuka dan redha dengan keputusan tersebut. Sebaliknya dia menghala muncung senapang kepada  BN pula untuk menutup kelemahan dan kesalahannya .

Tujuannya tidak lain tidak bukan supaya ahli-ahli Pas tidak meletak kesalahan tersebut dibahunya sebaliknya dipindahkan dengan cara yang jahat ke bahu BN.

Itulah Nik Abdul Aziz Nik Mat seorang 'political animal' yang sentiasa rakus dan jahat dengan muslihat politik dari usia muda sehingga kini. Mungkin benarlah sebagaimana yang dikatakan oleh Ustaz Md Nor Deris  (video) yang diri Nik Aziz telah dikuasai syaitan. 

Mungkin kerana telinganya telah dibisik oleh syaitan maka dia keluarkan kenyataan seperti keratan akhbar di atas.
Asas yang dijadikan alasan Nik Aziz untuk meragui kemenangan BN seperti di bawah

"Saya rasa ragu, kerananya keesokan hari nak mengundi tu, malam tu saya tengok di televisyen seorang menteri cakap dah BN akan menang banyak. Dia tahu mari mana BN akan menang banyak, sedangkan esok baru nak mengundi. Makna ada benda dia buat. Bagaimana dia boleh berkata demikian, jika perancangan tidak dibuat. Itu yang meragukan"

Kerana seorang menteri kata BN akan menang , maka perkara itu yang dijadikan alasan oleh Nik Aziz untuk meragui kemenangan BN. Nampak sangat alasannya itu lemah dan tiada alasan lain yang boleh diguna pakai bagi menyelamatkan tengkuknya daripada dipersalahkan oleh ahli-ahli Pas.

Sebagai seorang 'political animal' mustahil Nik Aziz tidak tahu apa yang dicakapkan oleh menteri tersebut adalah salah satu perang saraf yang selalu diguna pakai dalam pertarungan pilihanraya. Tak mungkin pula seorang menteri nak keluar di tv kemudian nak cakap "kita akan kalah esok". Gilalah menteri itu jika beliau berkata demikian.

Bagaimana pula dengan kenyataan-kenyataan yang dikeluarkan pemimpin-pemimpin Pas dari sebelum penamaan calon sehinggalah menjelang hari mengundi yang mengatakan Pas akan menang di Galas ? Adakah BN pernah meragui kenyataan tersebut ?

PAS berkeyakinan akan dapat mempertahankan kerusi Dun Galas walau pun dijangka menghadapi tentangan sengit daripada Umno BN kata Pengarah Pilihanraya Kecil (PRK) Galas, Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man. Klik di sini

Pas yakin dapat mempertahankan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Galas biarpun calon yang mewakili parti tersebut, Dr. Zulkefli Mohamad pernah tewas dua kali berturut-turut pada pilihan raya umum sebelum ini.Klik di sini

Mengulas sama ada Dr Zulkefli mampu mengekalkan kemenangan PAS di DUN Galas, Menteri Besar Kelantan itu berkata: "Tentulah saya yakin boleh menang sebab itu kita pilih (Dr Zulkefli).". Klik di sini

Pas yakin dapat mempertahankan Dewan Undangan Negeri (DUN) Galas pada pilihan raya kecil kawasan itu nanti dengan majoriti lebih besar berbanding keputusan pilihan raya umum lalu. Klik di sini

Apa semua itu wahai Nik Aziz ? Mengapa kamu yakin menang tetapi kalah ? 

Nik Aziz juga berkata "bagaimana dia (menteri) boleh berkata demikian, jika perancangan tidak dibuat. Itu yang meragukan"

Dalam pilihanraya tidak kira mana-mana parti yang bertanding hatta parti Akim sekalipun mestilah melakukan perancangan untuk menang. Buat apa masuk pilihanraya jika tidak ada perancangan untuk menang ? Perancangan yang dibuat bukan sahaja dari segi jentera kempen, termasuklah perancangan mental.Bukan sahaja setakat perang poster dan bendera, perang psikologi juga turut serta.  Semua itu adalah sebahagian dari senjata yang digunakan dalam menghadapi pilihanraya.

Kesimpulannya, apa yang dikatakan oleh menteri di tv yang dijadikan alasan untuk Nik Aziz meragui kemenangan BN dan juga apa yang dikatakan oleh pemimpin-pemimpin Pas sepertimana link yang saya berikan diatas adalah sebahagian dari peperangan psikologi dalam pilihanraya.

Sepertimana yang saya katakan diatas, Nik Aziz faham perkara itu, tetapi dia sengaja buat-buat tak faham kerana tiada hujah lain yang doleh digunakan untuk menggambarkan BN menipu dalam pilihanraya.
Jadi, oleh kerana tiada alasan lain maka digunakanlah alasan bodoh tersebut untuk menggambarkan yang BN menang dengan cara menipu dalam prk itu bagi menutup kesalahannya. Mendengar kata-kata Nik Aziz tersebut, maka bergeraklah tentera-tentera semut Pas yang dapat habuan dari Skim Ladang Rakyat RM 200 sebulan ke kedai-kedai kopi, masjid, surau dan pasar di seluruh pelusuk negeri Kelantan memberitahu rakyat yang BN menang cara menipu. Maka terselamatlah Nik Aziz dari dipersalahkan.

Apakah Pas tidak membuat perancangan untuk menang ? Bayar RM 250.00 kepada pengundi, beri geran tanah, beri sijil ladang rakyat, turap jalan yang masih elok, bayar 'zakat' kepada orang asli. Itu semua bukan perancangan untuk menangkah ?

Sudahlah Nik Aziz, kamu tidak perlu bercakap banyak lagi. Kamu sekarang telah menjadi biawak hidup yang terpaksa digalas oleh Pas. Setiap kali Pas kalah pilihanraya, maka setiap kali itulah kamu buat hal. 

Tahun lalu di Bagan Pinang pun sama juga, apabila Pas kalah dia buat hal kononnya ada pemimpin Pas yang hendak bersekongkol dengan Umno dan pelbagai tuduhan jahat yang dia katakan kepada Presiden Pas dan memaksa Pas mengadakan satu mesyuarat agung luar biasa. 

Kerana mulut jahatnya itulah, ketika dia sedang tidur , tiba-tiba mulutnya keluar darah sehingga memaksa dia dikejarkan ke IJN. Akhirnya apabila Pas bersidang di Taman Melewar atas desakannya, dia tidak dapat turut serta dan hanya datang untuk menunjukkan muka sahaja kerana sakit. Itulah basalan yang diterima oleh orang yang  mulut jahat. Allah bayar cash kepadanya.  

Memetik kata-kata bekas Naib Presiden Pas , Datuk Nakhaie Ahmad dalam Mingguan Malaysia semalam yang berbunyi " cukuplah dengan alasan retorik, apabila kalah kata Pas melawan sebuah kerajaan dan wujudnya pengundi hantu tetapi semasa menang, terus dengan bangganya mengatakan Pas mendapat bantuan malaikat dari langit".

2 comments:

Anonymous said...

nik aziz ni manusia bertopengkan syaitan rupanya...

Anonymous said...

Astaghfirullah... toksah la begitu.. sampai labelkan org tu bertopengkan syaitan.. ni kan permainan politik dia orang..