Wednesday, November 24, 2010

Keluar Dari Tanah Haram, Nik Aziz Kembali Sihat


Dua gambar di atas di rakam beberapa hari sebelum ini Nik Aziz berangkat ke Mekah. Dia nampak sihat dan bertenaga.


Dua gambar ini pula dirakam sebaik sahaja di tiba di Mekah. Sakit dan tiada tenaga, nak berjalan pun tak mampu sehingga terpaksa guna kerusi roda.


Gambar ini pula dirakam hari ini sebaik sahaja dia tiba di Kelantan. Sihat, bertenaga dan ceria.Tiada kerusi roda pun untuknya.


Sebelum masuk Tanah Haram dia sihat, masuk sahaja Tanah Haram dia sakit, keluar dari Tanah Haram sihat semula.

Adakah bumi Mekah tidak mahu menerima Nik Aziz ?

Sama-samalah kita fikirkan.

22 comments:

Anonymous said...

Salam GM.Alah bukannya tak tahu itu drama....nak mudahkan kerja ibadat...kalau tunjuk sihat tak bolehlah duduk atas kerusi roda...he,he,he.....tok guru 'berguru' dari Anwar Al jub...perangainya sebijik macam Anwar..!perasan tak??

Anselmo said...

Ha Ha Ha , dia tuk guru, ulamak lagi tu, jangan banyak soal.Dia tu maksum.

Muhammad Azli Shukri said...

salam, blog tuan sudah dipaut

hahn said...

Iblis jauh dari tempat yang baik baik sihat lah dia.

Tu mula nak mengacaulah tu lepas Iblis charge battery dia.

Anonymous said...

Assalamualaikum..

Allah SWT jua Maha Mengetahui..
tapi selalunya..org yang Allah terima hajinya.. kita lihat sebelum pergi sakit, lemah tak berdaya,..
tapi bile jejak sehaja ke bumi barakah tu akan jadi kuat bertenaga.. sihat dan mampu buat rukun haji dan sunat dengan sempurna..

inilah selalu yang dikhabarkan..
tapi dgn org tua PAS ni..peliklah pulak..
semoga dia sedar dia banyak buat dosa pada Allah dan Rasul serta umat..

wallahualam

Anonymous said...

nampak sgt jahil pasal haji dan umrah bdk2 kat sini .. tawaf 7 keliling, sae 7 pusingan bkn mudah utk org tua .. org muda pon tenat nak habiskan semua tu.. apatah lg di musim haji .. fenomena biasa org tua akan tawaf n sae guna kerusi roda ..

Anonymous said...

subhanallah..apalah korg smua ni..dia tu kan pergi ke tanah suci mengerjakan haji krn jemputuan dari Allah..bukan mudah sebenarnya utk kita ke sana melainkan hanya yg mjadi tetamuNya saje yg layak..sepatutnya tak perlu disensasi atau ditimbulkan isu sakit atau tidak apabila ada insan yg mlakukan ibadah yg mulia ini..

Anonymous said...

dah nak mampos org tua bodoh tu.

pengali kubur said...

Allah itu maha besar tidak siapa pun bolih menentang nya allah juga memberi amran kepada Nik Aziz supaya bertubat sehinggakan allah tak ingin menerima Nik Aziz sebagai tetamu nya di bumi mekah itu baru didunia belum di akhirat lagi ingat ingat lah sama kepada nya buat buat lah bertaubat jangan sampai nanti tanah tak terima kita apabila mati liang lahat makin sempit allahhuakhbar.

Anonymous said...

dia nak manja2 je tu... hehehe

Anonymous said...

perangai memesongkan akidah org jer.Mengkafirkan org bukan main pandai....Dajal betul dia nie

Anonymous said...

bkn mabrur tapi haji takbur

Tamingsari said...

Sakit mata teman baca blog mike nie...

Merah sangat...

Best isu pasal nik ajis tidak dapat beribadah dengan sempurna di Mekah nie...

Walaubagaimanapun, hanya Allah yang maha mengetahui.

Pautkan blog teman juga...

http://blogtamingsari.blogspot.com/

ahmadakmal said...

gambar nik aziz duk mekah tu boleh zoom lagi ka, bukan apa kami ni bukan anak beranak atau sepupu sepapat nik aziz, boleh tengok sekali tau tu gambar nik aziz.

,muka orang tua sama saja berkedut, gambar tak jelas nak tengok sapa atas kerusi tuu...

di harap admin tolong ambil perhatian @ siap-siap nak telan batu api neraka!

TQ

Anonymous said...

beb, boleh saing dgn karpal singh ni kat trek sepang....main lumba2.

Anonymous said...

dia dapat haji mabur (terbang)

hanizam said...

anon 8PM...

kalau ye pun takan sampai hang cakap ulamak politik tu maksum....tu tak betul bro...boleh songsang akidah...jangan terlalu taksub dengan mamat ni...takda ape istimewanya...

kalau kat mekah dia kena macam tu, tu mungkin bahagian dia...sedar tak sedar je...

takda sape yang boleh jamin sesama manusia orang tu boleh masuk syurga, orang ni tak boleh...

yang boleh menentukan ALLAH Taal sahaja yang boleh buat begitu...

cakap orang untuk kepentingan politik, kalau TAIK tu boleh makan, dah lama ramai yang makan...

Anonymous said...

aku tgk yang tulis ni pun jahil agama..hahaha. mana tak nye, orang tua kalo pi haji kene kumpul tenaga banyak2. kalo da abis tenaga cepat tak boleh la nak setel kan ibadat haji yang lain.kalo tak setel, tak dikira sah haji sbb tak cukup rukun.

korang yang muda ni bila laginak pi wat haji cam dia? ntah2 korang yang dijemput dulu pi haji sebelom orang tua tu. byk cakap sgt, komplen sana sini, diri sendiri tak setel2 lagi rukun haji tu. di ambil di usia tua baru tau..hahahaha

Anonymous said...

Rasulullahi Sollallahu `alaihi wasallam bersabda kepada Sahabat radhiallahu`anhum..

Atadaruuna manil muflis??

~Tahukah Siapa orang yang muflis?~


Sahabat radhiallahu`anhum menjawab..

~orang yang tidak mempunyai dinar dan dirham~

Sabda Rasulullahi sollallahu`alaihi wasallam..



Sebenarnya orang yang muflis dari kalangan umatku ialah orang yang datang pada hari qiamat dengan membawa pahala sembahyang, puasa dan zakat, tetapi dahulunya sewaktu di dunia ia pernah mencaci maki si fulan, menuduh si fulan, memakan harta si fulan, menumpahkan darah si fulan dan menumpahkan darah si fulan. Maka akan diberikan kepada orang yang teraniaya itu daripada pahala kebaikan orang tadi dan begitu pula seterusnya terhadap orang lain yang pernah teraniaya, ia akan diberikan pula daripada kebaikan orang tadi, sehingga apabila telah habis pahalanya sedangkan bebanan dosa penganiannya belum lagi dijelaskan belum dapat dibayar semua, maka akan diambil daripada kesalahan orang yang teraniaya itu lalu dibebankan kepada orang tersebut, maka selanjutnya orang itu akan dicampakkan ke dalam api neraka.



(Hadis Riwayat Abu Hurairah, no 2581)

Anonymous said...

Kita tgk perjalanan Rosmah si First Lady pergi bt umrah plak...sebelum bertolak ke Tanah Haram dia xpakai tudung, masuk sahaja Tanah Haram dia pakai tudung, keluar dari Tanah Haram jer sudah xpakai tudung...adakah Allah ni ader kat Mekah jer???

Abdul Razak said...

apa punyer bodo la blog nih...woi bahlol org tua pegi mekah pakai krusi roda biasa la tuuu...mak aku pon sama...nak tawaf, saii...pengsan la org tua tuuu....knapa laa bodo sgt blog ni....malas dah aku bukak lain kali menyesal aku...
komen2 plak cam haprak, cam sial...

Anonymous said...

korang sume ni mcm budak darjah 4 yg baru kenal pasal sistem pemerintahan negara.semalam dengar org2 tua cerita psl parti politik dah kecoh cite kt kwn2 sekolah nk tunjuk korg pndai.tp sebenarnya tak tau ape2.sedih tgk org mcm korg ni