Friday, November 12, 2010

Nak 17 Tahun atau Nak 3-5 Tahun ?

BACHOK 12 Nov. - Jika kerajaan PAS Kelantan memerlukan 17 tahun lagi untuk menyelesaikan masalah bekalan air bersih di negeri itu, Barisan Nasional hari ini berjanji untuk mengatasinya hanya dalam tempoh tiga tahun atau selewat-lewatnya satu penggal pemerintahannya.

Ketika membuat janji itu, Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan, Datuk Dr. Awang Adek Hussin berkata, pengumuman kerajaan Kelantan yang rakyat negeri itu akan dapat menikmati bekalan air bersih sepenuhnya dalam tempoh 17 tahun lagi adalah bukti kegagalan Pas memerintah negeri itu.
"Saya sangat kesal dan terkejut apabila mengetahui rakyat Kelantan perlu menunggu 17 tahun lagi untuk mendapat bekalan air bersih ini. Masalah ini boleh diatasi kalau rakyat bagi kepercayaan kepada BN (untuk perintah Kelantan).

"Kita akan dapat selesai hanya dalam tempoh dua atau tiga tahun sahaja atau paling lewatnya satu penggal (pemerintahan). Terserah kepada rakyat Kelantan nak tunggu 17 tahun lagi atau hanya tiga tahun, dan ini satu jaminan (kepada rakyat Kelantan),” katanya kepada pemberita selepas majlis menyambut ketibaan pemain bola sepak Kelantan dan perarakan Piala Malaysia di Dataran Perahu di sini hari ini.

Dipetik dari : Utusan Online

Nah rakyat Kelantan 

Nak tunggu 17 tahun atau nak selesai dalam masa 3-5 tahun.

Yang 17 tahun belum pasti lagi kerana sudah 20 tahun berjanji tapi tak terlaksana.

Yang 3-5 tahun sudah pasti kerana rekod sudah membuktikannya selama 50 tahun.

BN janji di Manek Urai, kalau menang nak buat jambatan dan masjid.

Bertanding kalah 65 undi.

Tapi , kalah pun buat juga.

Pas sudah 3 kali janji dan lima kali menang, tapi tak buat-buat lagi.

Nak 17 tahun atau nak 3-5 tahun ?

Tepuk dada tanya selera.

1 comment:

Anonymous said...

TAHNIAH..............MOHON LINK DGN BLOG AMBO DEH..